Zgodnie z zobowiązaniem złożonym przez Plast-Box w raporcie bieżącym nr 21/2014 z 20 lutego br., zarząd spółki przekazał na rynek informacje dotyczące wpływu kursu hrywny na wyniki.

To przede wszystkim żur, a nie jajka, zmienia dietę warszawiaków na Wielkanoc. Blisko 100% mieszkańców stolicy kupuje ten staropolski przysmak przed tymi świętami, podczas gdy miesiąc wcześniej delektuje się nim tylko 14% - wynika z danych Frisco.pl. Jednocześnie sprzedaż żuru w miesiącu wielkanocnym zwiększa się aż o 860% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta. W niektórych dzielnicach, jak na Bemowie, Bielanach czy Ochocie sprzedaje się go 20 a nawet 30 razy więcej. W czasie Wielkanocy dużą popularnością cieszy się zakorzeniony w tradycji świątecznej chrzan, którego sprzedaż rośnie aż o 290% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta, a także kojarzona z wiosną rzodkiewka, notująca wzrosty na poziomie 190%. Sprzedaż symbolicznych dla Wielkanocy jaj zwiększa się natomiast tylko o 63%.

Rekonstrukcja i kreacja w ochronie zabytków, problemy w zwalczaniu przestępczości przeciw tego typu obiektom oraz fundusze europejskie do wykorzystania na rzecz dziedzictwa narodowego - te tematy między innymi zostaną poruszone podczas Ogólnopolskich Dni Konserwatorskich, które odbędą się w ramach Targów Dziedzictwo 2014. Będzie to możliwość, by pozyskać wartościową wiedzę w trakcie eksperckich paneli, a przy okazji zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie ochrony i restauracji zabytków prezentowanymi na stoiskach. Wydarzeniu towarzyszyć będą interesujące wystawy. Ogólnopolskie Dni Konserwatorskie organizowane są w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innymi kluczowymi instytucjami branżowymi.

Frisco.pl wraca do warszawskiego metra, tym razem z wiosennym konkursem pod hasłem „Wygraj rok zakupów”. Z tej okazji ściany stacji Centrum zostały wyklejone grafikami, na których pojawiło się ponad 20 promocyjnych artykułów. Dla osób, które zeskanują kod QR z plakatów w metrze przygotowane są kupony rabatowe o wartości 30 zł na zakupy we Frisco.pl. Składając zamówienie za min. 100 zł zawierające przynajmniej jeden produkt reklamowany na stacji Centrum i rozwiązując zadanie konkursowe, można wygrać roczne darmowe zakupy w tym supermarkecie.  W ramach nagród Frisco.pl ufundowało też 100 voucherów do wykorzystania w swoim sklepie o wartości 100 zł każdy. Akcja trwa przez cały kwiecień. Wspiera ją kampania marketingowa, która obejmuje m.in. reklamy w różnych punktach Warszawy, a także w internecie.

W restauracjach Sphinx, sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, dostępne jest najnowsze lifestylowe Menu Sphinx w zmienionym, większym formacie. Na okładce gości Charles Daigneault, który zdobył popularność dzięki programowi MasterChef. Ten mieszkający w Polsce Kanadyjczyk w wywiadzie opowiada o swoim życiu oraz o doświadczeniach i planach związanych z gotowaniem. W nowym Menu Sphinx nie brakuje również porad kulinarnych, inspirujących przepisów i aktualności z sieci restauracji.

Finpol Rohr, należący do grupy Radpol producent rur preizolowanych dla podziemnych i napowietrznych sieci ciepłowniczych oraz do przesyłu innych mediów, wygrał razem z konsorcjum przetarg na przebudowę sieci cieplnych w Kaliszu o wartości 7,4 mln zł. W ramach realizowanej inwestycji spółka dostarcza nowej generacji rury preizolowane pięciowarstwowe w płaszczu HDPE z barierą dyfuzyjną oraz wytwarzane w Radpolu mufy termokurczliwe sieciowane radiacyjnie o łącznej wartości 2,3 mln zł netto. Kontrakt ma zostać zrealizowany do sierpnia 2014 roku.

Już w najbliższy piątek, 4 kwietnia ruszają III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Na zwiedzających w Centrum MT Polska w Warszawie czekać będzie pełen przegląd lokalnych specjałów i ekologicznych wyrobów z kraju i ze świata. Nie zabraknie smacznych mięs i wędlin, chrupiących wypieków, apetycznych serów oraz regionalnych przetworów i trunków. Ponadto na stoiskach pojawią się wyroby rzemieślnicze, naturalne kosmetyki i unikatowa ręcznie robiona biżuteria. Będzie też okazja, by na miejscu znaleźć inspiracje na wypoczynek z dala od miejskiego zgiełku. Dostarczą ich obiekty agroturystyczne i lokalne grupy działania z różnych stron Polski. Przewidziano też szereg atrakcji, w tym degustacje lokalnych przysmaków, pokazy kulinarne, ekologiczne warsztaty i konkursy. Targi Regionalia i Agroturystyka odbędą się przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwają do niedzieli, 6 kwietnia. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.

Ponad 150 wystawców z różnych stron Polski przyjedzie do Warszawy na III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Będą przekonywać zwiedzających o walorach specjałów przygotowywanych z naturalnych składników w oparciu o wieloletnie receptury, a także zachęcać do wypoczynku na łonie pięknej polskiej natury. Na stoiskach pojawią się apetyczne mięsa i wędliny, chrupiące pieczywo, pyszne konfitury i miody czy nawet regionalne piwa. Oprócz smakowitej żywności prezentowane tu będą unikatowe wyroby rzemieślnicze, eko kosmetyki i ręcznie robiona biżuteria. Lokalne grupy działania i obiekty agroturystyczne z kolei będą zwracać uwagę na przyrodnicze i kulturowe aspekty polskich regionów. Targom Regionalia i Agroturystyka towarzyszyć będzie szereg atrakcji, w tym kulinarne pokazy, ciekawe warsztaty i konkursy.  Oba wydarzenia organizowane są w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadza sezonową ofertę pod hasłem „Wiosenne nowości”. W specjalnej wkładce do menu pojawiły się cztery dania: „Sałatka pod gruszą”, „Stek z urugwajskiego hereforda”, „Krem brokułowy” oraz „Kurczę z kieszonką”. Wiosenne propozycje kulinarne są dostępne we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło do 14 maja.

Pokazy gotowania, smakowite degustacje, ekologiczne warsztaty i rozmaite konkursy – to atrakcje, które będą czekać na uczestników III Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Ponadto, przez trzy dni będzie można zapoznać się tu z tradycyjnymi specjałami z różnych części Polski i świata. Lokalni producenci kusić będą aromatycznymi serami, wyśmienitymi wędlinami, przetworami, konfiturami czy nawet regionalnymi trunkami. Nie zabraknie też ekologicznych wyrobów rzemieślniczych, ręcznie robionej biżuterii i kosmetyków naturalnych.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, wprowadzi w tym roku do menu sześć ofert sezonowych pod hasłem „Odkrywaj nasze nowości!”. Co półtora miesiąca będą pojawiać się w lokalach w całej Polsce wkładki z nowymi potrawami. W ramach pierwszej propozycji „Nowości i lekkie pyszności” oferowanych jest pięć dań, w tym szaszłyki, grillowany kurczak, stek, zupa krem i bukiet sałat.  Wiosenna wkładka jest dostępna w restauracjach Sphinx od 20 marca do 14 maja.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w 2013 r. odnotowała wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży o 15% do 178,41 mln zł wobec 155,51 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie zwiększyła zysk netto do 15,31 mln zł, czyli o  23% r/r, przy wzroście EBITDA do poziomu 29,37 mln zł w 2013 z 25,64 mln zł w 2012 r. Radpol planuje dalsze wzrosty przychodów i rentowności poprzez zwiększanie sprzedaży do stałych klientów, pozyskanie nowych i rozszerzanie asortymentu o kolejne innowacyjne produkty, również dzięki synergiom osiąganym w ramach grupy.