Części zamienne, urządzenia i pojazdy – w tych kategoriach wyłonione zostaną najlepsze produkty motoryzacyjne w ramach konkursu Auto Expo Award - Best Product. Przeznaczony jest on dla wystawców premierowej edycji Targów Auto Expo Parts & Service 2014. Spośród zgłoszonych propozycji jury konkursowe złożone z ekspertów motoryzacyjnych wybierze te odznaczające się innowacyjnością, użytecznością czy nowoczesnością. Zwycięskie produkty nagrodzone zostaną unikatowym znakiem Auto Expo Award - Best Product. Targi Auto Expo Parts & Service 2014 to międzynarodowa impreza motoryzacyjna, która gromadzi producentów części samochodowych i motocyklowych z Polski i zagranicy. Pierwsza odsłona wydarzenia odbędzie się w dniach 11-13 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Rada Nadzorcza Radpolu odwołała z zarządu Andrzeja Pożarowszczyka, który był jednym z twórców należącego do Radpolu zakładu Rurgaz. Bezpośredni nadzór nad fabryką Rurgaz pełni obecnie prezes Radpolu, Krzysztof Pióro.

„Zapełnimy Twoją nową lodówkę” – to hasło przewodnie nowej akcji promocyjnej sieci Saturn, która prowadzona jest we współpracy z Frisco.pl. Każdy klient, który kupi lodówkę w dowolnym sklepie Saturn lub na saturn.pl w dniach 12-18 czerwca br., otrzyma bon na zakupy we Frisco.pl o wartości od 150 zł do 750 zł – w zależności od ceny zakupionej lodówki. Kampania reklamowa wokół akcji prowadzona jest w telewizji, radiu, internecie i w mediach społecznościach w całym okresie trwania promocji.

W dużych miastach Polski coraz częściej jada się śniadania poza domem – wynika z raportu „Śniadanie w wielkim mieście” przygotowanym przez sieć restauracji Sphinx we współpracy z Gfk Polonia. Prawie co czwarty mieszkaniec (24%) Warszawy, Krakowa, Poznania, Gdańska i Wrocławia przyznaje, że obecnie pierwszy posiłek dnia spożywa poza domem częściej niż pięć lat temu. Ten odsetek jest jeszcze wyższy wśród młodych osób – po 28% Polaków w wieku 18-24 lat oraz 25-39 lat z dużych miast deklaruje taką zmianę przyzwyczajeń w ostatnim pięcioleciu. W jakich więc miejscach, poza domem, mieszkańcy polskich aglomeracji jedzą śniadania? Blisko jedna trzecia (30%) respondentów wskazała, że przynajmniej raz w miesiącu lub częściej na ten posiłek wybiera się do lokalu gastronomicznego.

Prawie 1600 drużyn złożonych z profesjonalnych zawodników, ale też starszych i młodszych fanów piłki nożnej wybiegnie już w niedzielę, 8 czerwca, na boiska w całym kraju. W ponad 490 miejscowościach rozegrają blisko 800 Wielkich Meczów w ramach ogólnopolskiej inicjatywy sportowej II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej. Będą grać nie tylko dla zabawy i sportowej satysfakcji, ale też dla zdrowia kobiet. W tym roku wydarzeniu towarzyszy bowiem społeczna akcja „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi” realizowana wspólnie z Federacją Stowarzyszeń Amazonki. W każdym województwie podczas piłkarskich zmagań zarówno kobietom, jak i mężczyznom rozdawane będą „Różowe Kartki”. Mają one zachęcać panie do wykonania badań pozwalających na wczesne wykrycie nowotworu piersi, a jednocześnie angażować panów w profilaktykę tej choroby. Honorowymi patronami II Dnia Przyjaciół Piłki Nożnej zostali Andrzej Biernat, Minister Sportu i Turystyki, Bartosz Arłukowicz, Minister Zdrowia oraz Polski Związek Piłki Nożnej. Patronat nad wydarzeniem objęły też Związek Miast Polskich i Związek Powiatów Polskich.

Bogdan Bruczko objął stanowisko prezesa zarządu w należącej do Sfinks Polska spółce Shanghai Express, w ramach której prowadzona jest sieć WOOK. Tym samym Bogdan Bruczko zrezygnował ze stanowiska wiceprezesa zarządu Sfinks Polska. W zarządzie Sfinksa pozostają Sylwester Cacek w funkcji prezesa zarządu oraz Dorota Cacek i Sławomir Pawłowski w funkcji wiceprezesów zarządu.

Ponad 25 tys. Amazonek będzie zachęcać kobiety do wykonywania badań mammograficznych podczas setek Wielkich Meczów, jakie zostaną rozegrane w całej Polsce 8 czerwca br., w drugą rocznicę Euro 2012. Również w Mazowieckiem tego dnia na boiskach, stadionach, orlikach i w halach Amazonki oraz kibice będą rozdawać kobietom „Różowe Kartki” zachęcając do robienia badań pozwalających na wczesne wykrycie nowotworu piersi. Mecze odbywać się będą w ramach ogólnopolskiej akcji sportowej „Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej”, której towarzyszy współorganizowana przez Amazonki społeczna inicjatywa edukacyjna „Razem Wygrywamy z Rakiem Piersi”. W całej Polsce zarejestrowano już ponad 200 piłkarskich spotkań, a w samym województwie mazowieckim ok. 30. W tym regionie rozgrywki odbędą się między innymi w Warszawie, Płocku czy Garwolinie. Każdy może przyłączyć się do tej szczytnej akcji i zorganizować piłkarskie spotkanie na rzecz kobiet w swojej miejscowości. Wystarczy wejść na www.przyjacielepilki.pl i zarejestrować swój mecz.

Sphinx, jedna z najpopularniejszych sieci restauracji w Polsce, wprowadziła nowe menu dla dzieci. Oprócz sprawdzonych dań jak „Shoaremka” czy „Chrupiące kurczaczki” pojawiły się w nim racuchy na słodko, makaron penne z sosem pomidorowym oraz szeroki wybór świeżych i gotowanych warzyw. Nowością jest też sok pomarańczowy lub jabłkowy podawany w zestawie z daniem głównym. Sphinx wprowadził również specjalną zastawę dla najmłodszych – trójdzielne talerzyki i kolorowe miseczki. Ponadto do zup i zestawów dodawana jest zabawka, a podkładki pod talerze dzieci są jednocześnie kolorowanką. Oprócz tego z początkiem czerwca we wszystkich restauracjach Sphinx dotychczasowe krzesełka dziecięce zostaną wymienione na nowy model przystosowany do użytku w przestrzeni publicznej.

Do rejestru zabytków w Polsce wpisanych jest już ponad 67 700 obiektów nieruchomych, czyli o ponad 1300 więcej niż miało to miejsce pod koniec 2012 roku. Wśród nich znajdują się m.in. zamki, folwarki, obiekty sakralne, mieszkalne, przemysłowe, gospodarcze czy cmentarze. Najwięcej tego typu zabytków jest w województwie dolnośląskim – 8264, wielkopolskim –7076 oraz mazowieckim – 6757. Wymagają one często prac konserwatorów, którym dedykowane są II Targi Konserwacji i Restauracji Zabytków oraz Ochrony, Wyposażenia Archiwów, Muzeów i Bibliotek Dziedzictwo. Wydarzenie będzie okazją by pozyskać praktyczną wiedzę oraz zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie renowacji obiektów zabytkowych. Targi Dziedzictwo 2014 organizowane są w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innymi kluczowymi instytucjami branżowymi.

Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, uruchomiła nową restaurację w Warszawie - tym razem w dzielnicy Wesoła. To pierwszy lokal tej marki otwierany w tym roku w zupełnie nowej lokalizacji, a jednocześnie siedemnasty Sphinx działający na terenie Warszawy i okolic miasta. Lokal prowadzony jest w modelu franczyzowym.

Trendy w wyposażeniu wnętrz wiosna-lato 2015 to temat wykładu prowadzonego w ramach pierwszych Targów Warsaw Home Expo, które zorganizowane zostaną w dniach 4-6 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska. Spotkanie będzie okazją zarówno dla osób profesjonalnie zajmujących się wyposażeniem, aranżacją i dekoracją domów, sklepów, biur czy też amatorów urządzania do poznania kierunków, jakie obowiązywać będą w przyszłym roku w wystroju wnętrz opracowanych przez światowe biuro trendów Fashion Snoops z Nowego Jorku. Wykład pomoże również w adaptowaniu międzynarodowych tendencji do indywidualnych potrzeb.

Sieć restauracji Sphinx, należąca do Sfinks Polska, wprowadza do oferty nowe menu śniadaniowe. W rezultacie w ofercie znajduje się osiem zupełnie nowych dań skomponowanych w zestaw z wodą oraz kawą, herbatą lub sokiem do wyboru. Oferta zawiera zarówno lekkie, słodkie, jak i bardziej konkretne propozycje, np. jogurt z owocami i płatkami kukurydzianymi,  wieloziarnisty croissant z mozzarellą lub łososiem, klasyczne pancakes, grillowane kiełbaski z plastrami bekonu. Menu śniadaniowe jest dostępne w większości lokali Sphinx codziennie od otwarcia restauracji do godz. 12:00.